Brief 03. van Jo - Beste personeelsdienst

28-09-2018

Beste personeelsdienst,

Ik werk hier nu vier vijfde. Van 38 uur is dat vier keer 38 delen door vijf. Dat is wiskunde. 

Iedereen doet het, die vier vijfde. Dus koos ik er ook voor. Ik wil niet achterblijven op deze zo gezegde vooruitgang. Als ik mensen rond me vroeg hoe het op hun werk ging, zeiden ze één voor één: 'Zeer goed, ik werk nu vier vijfde'.

Verkeerdelijk vroeg ik eerst vijf vierde aan. Gelukkig bestaat dat niet. De eerste twee weken van mijn vier vijfde verliep alles naar behoren. Maar al snel zag ik dat het systeem serieus wat gaten vertoont. Want wat kan een mens eigenlijk doen op één dag. Eerlijk? Heeft u daar wel eens over nagedacht? Probeerde u zelf al eens op één dag heen en terug te bollen naar Maasmechelen Shopping Village? Of vrijwilligerswerk te doen in Afrika? Wel dat gaat dus niet!

Na veel vier vijfden en zessen, heb ik het volgende beslist. Op mijn vrije dag kom ik gewoon naar het werk. Ik ken de weg. Ik weet wanneer ik best vertrek om de files voor te zijn. Vervolgens zit ik zeven uur en 34 minuten koffie te drinken in de cafetaria. U kan zich wel voorstellen dat de kosten oplopen! Vandaar mijn vraag tot loonopslag. 


In afwachting van uw positief antwoord verblijf ik, op donderdagen, in de cafetaria.

Mvg,
Linda



© Jo Verhenne 

Uit de reeks 'Brieven naar nergens'  

Wat met de koekjes - Krekelberg 26, Gent
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin