Brief 06. van Jo - aan de Dikke Van Dale

22-02-2019


Beste Heer Van Dale,


Is 'Dikke' uw echte naam of een bijnaam? 

Ik vind dik namelijk ronduit prachtig. Stevigheid wordt zwaar onderschat. Zoveel mens om lief te hebben.
Maar wacht, ik wijk af.


Ik heb uw boek namelijk helemaal uitgelezen.
Nu vind ik het allemaal best wel leuk geschreven, maar toch vaak wat stijf. Vindt u zelf ook niet?
Dikke stijve Van Dale denk ik steeds maar. 

Het is gewoon zó geweldig voorspelbaar, beginnen bij a en dan op het einde maar naar z, tjah. 

En toch ook een beetje betweterig, geef toe.
Ik bedacht meteen een paar suggesties die uw boek een extra twist kunnen geven.
Wat dacht u er bijvoorbeeld van om na de a ineens de n te doen? Verrassing!
Of misschien het plot toch wat aandikken? Twee mensen die elkaar ontmoeten bij de b van barnsteenaarde en uiteengaan bij de w van wat? Of elkaar tegen het lijf lopen bij de d van dikzak en hopeloos verliefd worden bij de v van vetsmelter? Ik zeg zomaar iets.
Maar wacht, ik wijk af.


Dikke Van Dale, bent u per toeval een eter die ik kan verblijden met een eterij vol etenswaar ergens rond etenstijd?


'Groet' (woord of gebaar bij groeten of afscheid, meervoud: groeten) = Ziet u wat ik bedoel?

Annie



(c) Jo Verhenne

Uit de reeks 'Brieven naar nergens' 

Wat met de koekjes - Krekelberg 26, Gent
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin