Brief 01. van Barbara - Aanmoedigingsbrief

13-09-2018

AANMOEDIGINGSBRIEF, MET TIPS VOOR DIPS

- Uw mentale Dafalgan-


Aan iemand die ik niet ken, 

Je opent of kreeg vandaag deze brief omdat je in een dip zit. Ik heb er het raden naar waarom je je nu voelt zoals je je voelt. Misschien overkomt dit je wel vaker. Misschien ook niet. Misschien verdween er iemand belangrijks uit je leven. Misschien voel je je eenzaam. Misschien voel je je platgewalst door het leven. Misschien weet je niet meer  hoe 'het' moet. Misschien ben je iemand die veel voelt. 

Misschien voel je je huilerig? Wist je dat een mens cortisol kwijtspeelt bij 't schreien? Cortisol is een stresshormoon en verdwijnt voor een stukje langs onze traanklieren als we wenen. Bleiten is jezelf spoelen, denk ik dan. Een troostende gedachte an sich. 

Ik las ooit eens iets dat ik erg van waarde vond. Een klein trucje, een mooie gedachtegang: 'Stel dat ik een kind was. Wat zou een liefhebbende moeder doen?'

Een uitnodiging om naar jezelf te kijken als een moeder naar haar kind. Wat zou de moeder doen? Ze zou het kind kroelen, overladen met begrip en empathie. Dat zou ze doen. 

Hey, 

1. Het is ok

2. En ook: niet ok is ook ok

3. Ok?


4. Wentelt u ne keer

5. Of stopt misschien ne keer met wentelen

6. Bakt uzelf een wentelteef


7. Zit ge met gebakken peren, denk: wat kan ik ervan - euh - leren?

8. Geen succes geboekt? Boek eens een ticket

9. Naar de zon


10. Ga de schaamte voorbij.

11. dan rechts, een draaitje rond uw eigen as en een stamp in een plas

12. Bleiten is altijd een goed idee.


13. Gooi een bommetje op het zeer

14. Dicht het toe

15. Naai pleisters op de wonde


16. Laat uzelf lezen

17. Kikker uzelf op

18. Kwaak naar uw bek


19. Consuminder

20. Consumeer

21. Er zijn altijd wel ergens solden

22. Zet uzelf niet in de uitverkoop


23. Zet thee

24. Laat de theepot vallen

25. Peinst: scherven brengen geluk

26. Laat nog iets vallen, alles wat tegenhoudt


27. Houdt van


© Barbara Callewaert

Wat met de koekjes - Krekelberg 26, Gent
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin